onsdag 30 juni 2010

Resan är målet!


En del som jag pratar med brukar undra om jag ska upp på Kebnekaise också som om det var en stor grej. Jag brukar svara att kommer jag så långt så löser det sig nog. Om det bara handlade om att bestiga Keb så skulle jag tagit tåget eller flyget upp.

De låter kanske som en klyscha men för mig är verkligen resan målet. Om jag nu kommer ända till Kebnekaise men inte lyckas ta mig upp på toppen så har jag ändå uppnått målet. Själva "målet", toppen på Keb, är av underordnad betydelse och mer som en bonus än som ett mål. Den stora utmaningen är de drygt 200 milen på cykeln, där varje dagsetapp blir ett mål i sig. På söndag är det dags. Då åker jag.

Anna Johansson

1 kommentar:

  1. Katarina Gillerberg30 juni 2010 kl. 12:43

    Låter som en härlig resa, njut hela vägen. Och åk gärna via högakustenbron, den utsikten är sann njutning.

    Lycka till

    /Katarina Gillerberg, Onsala

    SvaraRadera