fredag 4 juni 2010

Kommer jag att klara det?


Ibland undrar jag vad jag har gett mig in på . Kommer jag verkligen att klara det? Kommer kroppen att hålla? Kommer knäna att hålla? Kommer jag mentalt att klara det? Ensamheten? Ändlösa vägar? Uppförsbackar? Det är många frågor som snurrar runt i huvudet. Men oavsett så är detta något jag måste göra. Om jag inte ger det en chans kommer jag att spendera resten av livet att fundera på om jag hade klarat det och ångra att jag inte försökte. Det må bära eller brista, så är det bara.

Idén kom till mig för många år sedan. Att göra en Göran Kropp-lightversion. Egentligen började den med att jag tyckte att min man skulle göra det, cykla till Sveriges högsta berg och sen gå upp på toppen. Det tyckte inte han. Så då kom den enkla lösningen till mig, jag får väl göra det själv då. En utmaning att bita i, att ensam cykla från Malmö till Kebnekaise. En resa på drygt 200 mil.

Hur det går återstår att se. Om en månad åker jag. Då ska all utrustning vara klar och packad, vägen vald och cykeln och jag i toppform. Jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. Eftersom jag faktiskt testat en gång tidigare, för fyra år sen, vet jag vad jag ger mig in på den här gången. Hur fantastiskt stolt man känner sig, alla underbara människor man träffar men också hur ensamt och överjävligt det kan vara. Varför jag inte kom ända fram den gången berättar jag om i ett annat inlägg.

Önska mig lycka till!
Anna Johansson

Anna vill vill inspirera andra till att göra det omöjliga möjligt bara man tror på sig själv och inte glömmer bort att vägen till målet är det som gör resan värd.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar